Saturday, April 4, 2015

Lumrah Seorang Pelajar Bekerjaya


Alhamdulillah...syukur....
Masih diberi kekuatan mental dan fizikal untuk menangani segala dugaan dalam menyiapkan tugasan akhir bagi semester akhir pengajian.
Fuuuhhh!!! Semester AKHIR sudah!!!

Dalam masa yang sama, tugasan di sekolah 'tak kurang banyaknya.... Redha lah...itu dah memang tanggungjawab. nak tak nak..memang kena pikul.
yang pasti, sentiasa ingat, bahawa setiap kekuatan yang ada sekarang adalah dariNya. Mohon semoga Dia sentiasa memeberi kesihatan yang baik dan akal yang logik supaya setiap tugasan yang diberi samada sebagai pelajar mahupun sebagai guru dapat dilaksanakan dengan baik dan tidak menjadi penyumbang untuk Stress.

Inilah lumrah sebagai seorang pelajar bekerjaya. Dengar sahaja pun sudah terbayang kepenatan. Hanya insan yang mengalaminya sahaja yang merasai macamana kepenatan itu. ditambah dengan urusan seharian dalam kehidupan, sememangnya seolah peruntukaan 24 jam itu tidak mencukupi. tetapi terpulanglah kepada individu yang menanganinya.

Kajian Tindakan, Penulisan Eksekutif, Pembentangan Kajian Tindakan, Bina Insan Guru, LINUS, Pentaksiran, Pedagogi Alaf 21, IThink, Kelas Alaf 21 dan macam-macam lagi perkataan yang sentiasa menerawang dikotak fikiran sekarang ini.

Semoga segalanya dipermudahkan dan berakhir dengan jayanya. Chaiyookk Baiti!!



No comments:

Post a Comment